Bertudung Tak Halang Jihan Buat Parodi Lawak “Si Nopal”

Sejak akhir-akhir ini, industri seni Malaysia telah mendapat perkhabaran gembira apabila semakin ramai selebriti ternama memilih untuk berhijab sepenuhnya menjelang tahun 2019 ini. Dan antara yang paling latest adalah penghijrahan hos dan pelawak terkenal, Jihan Muse ketika dia bercuti bersama keluarganya di Jepun dan mendapat sokongan daripada ramai pihak terutamanya para peminat.

Menerusi posting terbaru di laman IG miliknya, Jihan tampil dengan imej terbarunya itu dan membuat parodi terhadap sebuah babak daripada animasi Si Nopal, iaitu siri animasi terkenal dari Indonesia. Sejak awal tahun ini, animasi itu semakin mendapat tempat dalam kalangan penonton di Malaysia kerana sangat lucu.

Jihan Muse jadi Cute Girl.

VIDEO :

Terdahulu, penyanyi dan juga Bintang Paling Popular BH 2018, Wany Hasrita turut pernah menyanyikan lagu berkenaan di IG Story miliknya.

Ternyata video comeback daripada Ratu Parodi selepas sekian lama tidak muncul di rancangan MeleTop itu mendapat sambut4n yang hangat daripada para pengikutnya di laman sosial.

Antara Komen2 Netizen .

Aku baru tengok yg cute tu.

Dah jumpa suara latar sebenar.

Knp lagu ni femes.

14x ulang.

Jihan buat parody aku terhibur… Tadi tertengok wani hasrita punya.. Terus murung

Waahh malaysia kena hati hati tau..nnti jgn sampai indon kecam..ni lagu indon..😂😂 jgn sampai dorang ckp malay claim

Msalahnya kenapa buat muka mcm (x) tkde idea sgt nk reka😂

Kemurungan tengok katun nie..gelak anak2 saya..

Jihan pki tudung cntik lain terus muka.

Terdahulu Jihan Muse yang kini tampil mengenakan tudung mendapat pujian pelbagai pihak. Malah para peminat turut memuji penampilan terkini pengacara berkenaan selain ramai yang memuji dirinya yang tampak lebih sopan dan ayu seiring statusnya sebagai ibu kepada seorang cahaya mata.

Menerusi Harian Metro, Jihan mendedahkan kunjungannya ke Palu, Indonesia yang terjejas teruk akibat gegaran dan baru-baru ini benar-benar memberi kesan buat dirinya.

Dia serta beberapa rakan selebriti lain terlibat di dalam suatu misi kemanusiaan di lokasi berkenaan.

Lebih memanggilnya untuk berubah ialah ketika menatap ramai pengguna Instagram yang mulai sahut cabaran #10yearschallenge yang mencetus trending satu dunia.“Sebenarnya saya sudah lama terdetik nak bertudung tapi macam-macam perkara mengganggu fikiran hingga niat baik itu tertangguh.

“Bagaimanapun, ketika tular gambar #10yearschallenge yang membandingkan gambar 2009 dan 2019, saya mula terfikir untuk berubah.

“Saya mula menyertai industri hiburan pada 2009 menerusi program Raja Lawak dan sudah macam-macam saya buat untuk menghiburkan orang selama 10 tahun ini. Kebetulan, anak saya juga sudah berusia setahun Januari lalu.

“Malah, saya juga ada menonton program penghijrahan Mizz Nina. Perkara itu turut buka hati saya untuk muhasabah diri dan berubah menjadi insan yang lebih baik secara perlahan-lahan,” katanya seperti yang dipetik.

Sementara itu, Jihan turut mendedahkan dia sejujurnya tidak berapa berani untuk membuat pengakuan mengenai hijrah tersebut kerana mengakui isu ini bukan suatu hal yang main-main.

“Sebenarnya saya tidak berani membuat kenyataan sudah bertudung sepenuhnya kerana saya tidak tahu apa dugaan yang akan datang.

“Bagaimanapun saya lebih selesa untuk memberitahu saya mula menutup kepala. Saya harap langkah awal ini permulaan yang terbaik buat saya.

“Kalau nak cakap saya sudah menutup aurat, ia terlalu subjektif dan besar. Ini kerana, saya masih mengenakan skaf dan ia bukan cara berhijab yang betul. Apa yang boleh dikatakan, saya sedang belajar untuk menutup rambut,” terang Jihan.Terdahulu penampilan Jihan mengenakan skaf untuk menutup rambutnya sewaktu menjalankan misi kemanusiaan di Palu mendapat perhatian netizen sehinggalah imej sama turut ditampilkan ketika berada di Jepun, minggu lalu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Instagram Jihan Muse via EdisiMedia

Apa kata anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*