“Kalau Syukri Dah Jual Jeruk, Boleh Lah Belikan Abah Kereta”. Luahan Sayu Aliff Syukri Buat Ramai Sebak

Sedih dan sayu. Begitulah yang boleh diumpamakan dengan luahan terbaru Aliff Syukri selepas pemergian ayahanda tercinta.

Terdahulu, berita tentang pemergian bapanya itu disahkan sendiri oleh setiausahanya menerusi akaun Instagram (IG) milik Aliff.

Sementara solat jena zah berlangsung di Masjid Makmuniah Sg Nipah, Sg Besar, Selangor pada jam 10.00 pagi tadi dan selamat dikebum1kan di Tanah Perkub0ran Islam Kampung Batu 23, Sungai Nibong Sabak Bernam

Berikut luahan Aliff Syukri

” Pergi ye hero aku yg tak akan ada gantinya…

” Dalam kehidupan ini kita di uji dengan pelbagai jenis cubaan dan rintangan..perghinaa sehinggakan kita rasa lemah dan tak berdaya untuk menghadapinya… Tetapi bila kita lihat orang yang berada sekeliling barulah kita ketahui bahawa ada orang lebih teruk di uji berbanding kita…

” Saya percaya rezeki kita akan muncul kelak jika kita percaya akan bakat yg diberi..kelak barulah kita ketahui kemanisan ujian yang di berikan… Selama ini.. sy ingin kongsikan satu kisah yang sy nampak dan lihat sendiri, sayu untuk menceritakannya.

” Sebagaimana seorang lelaki berusia 56tahun dan amat lurus orng ya di gelar acik aman abah saya sndiri dan kakak sy sendiri @yatie_sendayutinggi yg susah dr muda hinggalah tua bekerja sebagai pengawal keselamatan hampir 25tahun dengan gaji bawah rm900 yg mmpunyai anak 8org

” Bayangkan…mngkin tak ada rezki nak merasa senang demi menanggung anak yg ramai… Dulu dia bersama anak kecil hingusan (saya) yang membawa barang yang byk berisi jeruk kesekolah membonceng menaiki motor kesekolah abah selalu ckp impian abah nak beli kereta honda..

” Sambil berseloroh kalau syukri dah jual jeruk maju boleh lah belikan abah kereta nanti syukri kalau abah dapat kwsp abh belikan sukri motor rxz syukri boleh jual jeruk dr rumah kerumah..tp bila sy dah dewasa apa yg dirancng tidak kesampaian..

” Alhamdullah rezki saya hari ini sy belikan kerta prdana 3tahun lapas dan dia tersenyum gembira hari ini smpai ketelinga apabila kereta impian beliau mnjadi kenyataan..apa yang saya bagi pada dia, tiada apa2 berbanding jasa dia yang membesarkan saya..

” Mngkin abah dan saya dulu pernah di hina tp bukan utk kali kedua..hidup lah wahai abah dengan sisa sisa kehidpan dengan penuh keseronokan dan kedaimanan..itu yg syukri nak..syukri sayag abah smpai kesyurga..

” p/s penulisan dan gambar ini sy ambil dr simpanan fb sy yg lama 4tahun lepas yg tersiar kembali… sbb tu kereta honda ni sy simpan sebagai tanda kenangan sy dan abah saya yg amat sy sanyangi tidak ada tolak gantinya… mungkin sy nampak pada zahirya kuat dan hebat tapi separuh roh semngat telah hilang…

” Ya Allah kaunkuatkan hambamu yg kerdil ini..

Rata-rata netizen tersentuh dengan luahan terbaru Aliff Syukri itu. Sebaik entri itu dimuat naik, lebih 1000 komen ditinggalkan oleh pengikut beliau di mana mereka mengucapkan takziah dan kirimkan doa untuk ar wah bapa beliau.

” Salam takziah ds. Semoga arw4h abah ditempatkan dgn golongan org-2 beriman. Sy dulu pun pernah kehilangan nenek, telefon yg dibelikan kpdnya sy ambil semula.. bkn sbb buruk siku, tp sy rs ada nilai terakhir yg ssgt bermakna disitu, lgpun telefon tu je yg berada disisi arwah nenek disaat dia menghembus nafas terakhir seorg diri.. alfatihah utk nenek kesygn, utk arwah abah ds..”

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @SinarViral

Sumber : IG Aliff Syukri via Citerviralterkini

Apa kata anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*